چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی الجزایر

الجزایر یکی از کشور های آفریقایی است که در شما این قاره و بین تونس و مراکش واقع شده است. سرشماری های سال 2010 نشان می دهد که این کشور جمعیتی در حدود 40 میلیون و 400 هزار نفر دارد. از الجزیره به عنوان پایتخت این کشور عرب زبان یاد می شود. بیش از 80  درصد مردم این کشور را مسلمانان سنی تشکیل داده اند. از آنجا که الجزایر برای سال ها مستعمره فرانسه بوده است، بسیاری از مردم این کشور به فرانسوی نیز تسلط دارند. این کشور در سال 1962 استقلال خود را به دست آورد. اگر دوست دارید بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

الجزایر

جاذبه های گردشگری الجزایر

آتاور

از جمله مهم ترین مکان های دیدنی که در این کشور واقع شده است، می توان به آتاور اشاره کرد. این منطقه بیشتر به دلیل قله های زیبا و صخره های مریخی شناخته می شوید. شما می توانید با آتاور در پارک ملی آهگگار آشنا شوید. تمام این منطقه با خاک، شن، ماسه و تپه های قهوه ای و قرمز پوشیده شده اند. برای بازدید از این منطقه حتما باید از تور های آفرود استفاده کنید چرا که کمتر وسیله نقلیه ای قادر است به این مکان صعب العبور وارد شود. سافاری یکی از مهم ترین تفریحات در این کشور محسوب می شود.

اورن

اورن یکی از شهر های مهم این کشور است که نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری بازی می کند. آمار ها نشان می دهد که در طول سال بیش از 4 میلیون نفر از این شهر زیبا دیدن می کنند. از اورن به عنوان مرکز فرهنگی الجزایر نیز یاد می شود به طوری که در آن بیش از 200 سالن سینما، تئاتر، گالری هنری و موزه وجود دارد. این شهر که در شمال کشور واقع شده، به عنوان مهد تولد موسیقی سنتی رای شناخته می شود. در سواحل این شهر ساختمان های بیزانسی زیبایی وجود دارند که توسط اسپانیایی ها ساخته شده اند.

کنستانتین

الجزایر

کنستانتین یکی دیگر از شهر های مهم این کشور است که به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در نظر گرفته می شود. همان طور که می دانید عرب ها به کنستانتین، قسنطینه می گویند. کنستانتین جمعیتی 400 هزار نفری دارد و به عنوان مدرن ترین شهر این کشور در نظر گرفته می شود. تاریخ احداث شهر به زمان رومی ها بر می گردد و به همین دلیل است که در بسیاری از نقاط کنستانتین هنوز هم می توانید اماکن باستانی بیزانسی را مشاهده کنید. در بخش شمالی این شهر حمام های رومی وجود دارند که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

عنابه

یکی دیگر از شهر های دیدنی این کشور عنابه نام دارد که شمال این کشور و در امتداد دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر به داشتن سواحل زیبا مشهور است. خط ساحلی که در این شهر وجود دارد، سرشار از امکانات رفاهی است چرا که در سال های اخیر کشور الجزایر سیاست های توریستی اتخاذ کرده است. در سواحل این شهر شما می توانید ار تفریحات مدرنی مانند فلای بورد، جت اسکی، اسکوتر آبی و پارا سلینگ استفاده کنید.

الجزیره

الجزیره پایتخت این کشور است که در شمال شرقی آن واقع شده است. سرشماری ها نشان می دهد که این شهر جمعیتی 3 میلیون و 412 هزار نفری دارد. در این شهر جاذبه های تاریخی بسیاری وجود دارد. جالب است بدانید که قدمت الجزیره به زمان فینیقی ها بر می گردد. یکی از مشهور ترین قسمت های این شهر بازار مرکزی می باشد. این بازار هنوز به صورت سنتی اداره می شود و به همین دلیل است که گردشگران علاقه زیادی به آن دارند. علاوه بر این، موزه ها و همچنین یادبود های زیادی در سطح شهر الجزیره وجود دارند.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.