چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

مکان های دیدنی کمبریج، کالج ترینیتی و ویلای Anglesey

کمبریج شهری 120 هزار نفری است که در قسمت انگلیای شرقی قرار داشته و مرکز استان یورکشایر می باشد. کمبریج یک شهر دانشگاهی است و بیش از 35 درصد جمعیت آن را دانشجو ها تشکیل داده اند و به همین دلیل در فصولی که دانشجو ها تعطیل هستند این شهر به شدت خلوت می شود. شواهد باستان‌ شناسی مبنی بر زیست انسان‌ ها در عصر برنز و دوران رومیان در این ناحیه موجود است. بیشترین شهرت این شهر به دلیل دانشگاه معروف کمبریج است. این دانشگاه یکی از 5 دانشگاه برتر دنیا می باشد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری این شهر ما را همراهی کنید.

کمبریج

مکان های دیدنی کمبریج

کالج کینگ و شاپل کالج کینگ

کالج کینگ که در قرن ششم میلادی توسط هنری ششم ایجاد شده است، یکی از اولین مراکزی می باشد که مسئولیت احداث آن بر دوش خانواده سلطنتی بوده است. نه تنها معماری این کالج بسیار چشم نواز و زیبا می باشد، بلکه بخش فضای سبز بزرگی نیز دارد. معمولا دانشجو های زیادی اوقات خود را در این فضای سبز پر می کنند. یکی از مهم ترین قسمت های این کالج، شاپل کالج کینک می باشد. بازدید از اینک کلیسا را حتما در لیست خود قرار دهید. دیوار ها و پنجره‌ های این کلیسای کوچک با آثار هنری فلزی تزیین شده است.

کالج کویین و پل ریاضی

این کالج توسط همسر هنری ششم و در سال 1448 ساخته شد اما در سال 1465 توسط الیزابت وودویل همسر ادوارد چهارم مورد بازسازی قرار گرفت. این کالج در بین کالج‌ های دانشگاه کمبریج، کامل‌ ترین ساختمان قرون وسطایی را دارد. از مهم ترین ویژگی های این کالج می توان به دروازه اصلی آن که به بنایی آجری و قرمزرنگ به نام فرست کورت منتهی می‌شود، اشاره کرد. در نزدیکی این کالج یک دیدنی دیگر به اسم پل ریاضی نیز وجود دارد. دلیلی که به این پل، پل ریاضی می گویند این است که در ساخت آن از هیچگونه میخی استفاده نشده و همه چیز بر پایه محاسبات دقیق ریاضی است.

کمبریج

دانشگاه کمبریج

اما بدون شک مهم ترین مکان دیدنی این شهر که در تمام دنیا شهره است دانشگاه کمبریج می باشد. این دانشگاه تاریخی در کنار رودخانه کم واقع شده است. تاریخ احداث کمبریج به سال 1209 بر می گردد و این بدان معنا است که این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی در منطقه انگلیسی زبان و سومین دانشگاه قدیمی در جهان به‌ شمار می‌آید. هر ساله افراد زیادی برای بازدید از این دانشگاه تاریخی از شهر دیدن می کنند. معمولا به کمبریج و آکسفورد دانشگاه‌ های باستان یا آکسبریج می گویند.

کالج ترینیتی

یکی دیگر از دانشگاه های باستانی که در این شهر قرار دارد، کالج ترینیتی می باشد. این بنا نیز توسط هنری ششم و در سال 1546 احداث شد. مجموعه ترینیتی از یک کلیسا و چند تالار بزرگ تشکیل شده است. دیوان بزرگ ترینیتی یکی از مهم ترین قسمت های کبمریج می باشد که در سال 1600 ساخته شده است. هر کدام از بخش‌ های این کالج، به تنهایی یک اثر تاریخی جذاب است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که افراد مشهور زیادی همچون نیوتون و برتراند راسل مدرک خود را از این کالج گرفته اند.

ویلای Anglesey

این ویلا نیز یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر است به طوری که تاریخ ساخت آن به قرن 12 میلادی بر می گردد. بعد از اینکه ویلای Anglesey در سال 1926 مورد بازسازی قرار گرفت، اکنون میزبان مجموعه‌ ای از بهترین وسایل و آثار هنری قدیمی می باشد. بعد از این که به صورت کامل از داخل ویلا دیدن کردید، حتما با حیاط و باغ آن نیز سر بزنید چرا که زیبای شگفت انگیری انتظار شما را می کشد. طی سال ها فضای سبز این ویلا به یک حیات وحش تبدیل شده است.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.