چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

اضطراب ورزش و تاثیر آن در تمرینات ورزشی

تجربه گذشته، ما را به سوی این عقیده سوق داده است ک هرگونه تلاش و کوششی ناراحت کننده است و موجب ضعف و وارد آوردن آسیب به بدن می شود. بنابر این ما نظریه شرطی اخیر را در مورد تمام تمرینات بکار میگیریم و اصلاً توجه نمی کنیم که آیا این نظریه، معتبر است یا خیر. در حقیقت در تمام موارد، احساس بیماری می کنیم و بویژه بیشتر در ناحیه شکم احساس درد و احساسی که قبل از اجرای تمرینات به شما دست می دهد هیچ گونه ارتباطی با چگونگی اجرای اعمال بدنی ندارد. خلاف این مطلب نیز می تواند صحیح باشد. هر چقدر که قبل از اجرای تمرینات احساس بدتری نمائید  و اضطراب ورزش داشته باشید بهتر می توانید به اجرای اعمال بدنی بپردازید. این مسئله به این دلیل صورت میگیرد که اضطراب و هراس فرد موجب ترشح آدرنالین (Adrenalin) می شود و در نتیجه انقباضات عضلانی تقویت می شود. اضطراب و عصبانیتی که به این جریان کمک می کند، پدیده قبل از آغاز اجرای تمرینات، نامیده می شود.

اضطراب ورزش

اگر اضطراب ورزش داشته باشید چه میشود؟

اگر احساس اضطراب ورزش در شما ایجاد نشود، آرامش بیشتری بدست می آورید. در هنگام برگزاری مسابقات هرگز خود را مطمئن نکنید که موفق به کسب مقام قهرمانی خواهید شد. روزهایی که احساس ترس و وحشت در شما ایجاد می شود، روزهایی است که می خواهید بهترین بازیهای خویش را ارائه دهید.مل پاتن(Melpatten ) یکی از سریعترین دوندگانی که تاکنون جهان بخود دیده است، هنگامی که برای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می دوید، همواره قبل از آغاز مسابقات خویش، استفراغ میکرد. میان احساس در مورد نزدیکی به تمرینات و چگونگی احساس در مدت اجرای تمرینات، تفاوت وجود دارد. البته شما باید میان این دو پدیده اضطراب ورزش و حالت واقعی بیماری، تفاوت قائل شوید. اگر به عفونتی مبتلا هستید که شما را بیمار می کند باید در طی آن روز از اجرای تمرینات صرف نظر کنید. اما شما با علم به پدیده قبل از آغاز تمرینات باید بخوبی بتوانید میان بیماری و ترس و اضطراب ورزش تفاوت قائل شوید. هنگامی که تمرینات را آغاز می کنید، احساس هراس قبل از آغاز تمرینات، ناپدید می شود و آگاهی شما در مورد اجرای اعمال بدنی، کاملاً صحیح می شود افرادی که تلاش میکنند تناسب جسمانی را به سایر افراد بفروشند در حقیقت تمام عقاید و نظریات مربوط به تمرینات را از بین می برند.

آیا تمرین زیاد خوب است؟

اضطراب ورزش

افرادی هستند که هر روز صبح به مدت ۳۰ دقیقه تمرین می کنند و اصلاً توجه نمی کنند که تا سرحد مرگ خسته شده اند و یا به تب مبتلا گشته اند. حال اگر این افراد فقط یک روز از اجرای تمرینات غافل بمانند عزا میگیرند. اما حقیقت این است که افراد مزبور بیش از آنچه که از تمرینات سود بردند در حقیقت به خود آسیب می رسانند. آنها نباید در هنگام ابتلاء به بیماری یا خستگی بیش از حد به اجرای تمرینات بپردازند و با گریز از یک دور تمرین، هیچ چیز را از دست نخواهند داد. اگر احساس کردید که همراه با اجرای تمرینات، مطالب نادرستی بوقوع می پیوندد، هرگز دست به اجرای تمرینات نزنید.اگر در برنامه های منظم تمرینی شرکت می کنید و گاهی اوقات اتفاق می افتد که برای مدتی از اجرای تمرینات باز بایستید نباید احساس گناه و شرم نمائید. اما تفاوت قائل شدن میان سلامت بدنی و مزاج و تمایل بدنی، بسیار مهم است. نکته اخیر اصلاً به توانایی اجرای اعمال بدنی، ارتباط ندارد و باید از آن چشم پوشی کرد. ممکن است که حال شما خوب نباشد و پدیده قبل از آغاز تمرینات را تجربه کنید.

آمادگی فکری لازم قبل از تمرینات

اضطراب ورزش

به گزارش مجله برفانک در هنگام اجرای تمرینات باید از آمادگی فکری لازم برخوردار باشید. در فیلم دیوید ولپیر (David Wolper ) که صحنه هایی از مسابقات المپیک ۱۹۷۲ را نشان می داد، یک وزنه بردار غولپیکر روسی به وزنه اش نزدیک شد تا آن را از روی زمین بلند کند. او چند بار به وزنه نزدیک شد، به آن نگاه کرد، آهسته آهسته با خود سخن گفت اما اضطراب ورزش در چهره اش به چشم می خورد؛ عاقبت به سوى وزنه دوید، تلاش نمود تا آن را از روی زمین بلند کند و عاقبت به پشت بر روی زمین سقوط کرد. تجربه این وزنه بردار برخلاف تجربه شما نیست. شما به آن وزنه میگوید من می خواهم تو را از روی زمین بلند کنم و وزنه نیز به شما میگوید آه، نه من خیلی سنگین هستم. بهتر است مرا از روی زمین بلند نکنی زیرا با انجام این کار به خود آسیب خواهی رساند.گاهی اوقات، وزنه موجبات شکست شما را فراهم می آورد. این وزنه توانست بر قهرمان روسی غلبه کند و بنابراین بر شما هم می تواند غلبه کند.

منبع:https://www.barfanak.com

Check Also

طرز تهیه املت جزیره و املت کاهو و پنیر

املت یکی از انواع غذاهای ساده و سریع است که طرفداران زیادی دارد. ولی خیلی …

One comment

  1. سلام ، بنده قصد تبلیغ در سایتتون رو دارم. ممنون میشم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.