فیسبوک و بررسی قرارداد 3 ساله آن جهت افزایش امنیت

تکنولوژی و فناوری توانست تا تاثیرات فراوانی را بر روی زندگی افراد بگذارد، کارهای زیادی به آسانی قابل حل شده و حتی شاید دیگر نیاز نباشد که فرد از خانه خود خارج شود، اما باید دانست که این فضا می‌تواند خطرات بسیار زیادی را نیز داشته باشد، همانطور که در دنیای حقیقی افراد سارق وجود دارند یقینا فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. یکی دیگر از موضوعاتی که در اثر رشد فناوری و تکنولوژی راه خود را به اکثر خانواده‌ها باز کرده را می‌توان شبکه‌های اجتماعی دانست. همانطور که می‌دانید افراد زیادی وارد این شبکه‌ها شده و هر کدام نیز می‌توانند افکار و اهداف خاص خود را داشته باشند و همین مسئله ایجاب می‌کند که ایمنی لازم به کارگیری شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی افزایش امنیت فیسبوک بپردازیم.

افزایش امنیت فیسبوک و بررسی آن

در میان شبکه‌های اجتماعی موجود در سراسر جهان برخی توانسته‌اند تا با ایجاد شرایط بسیار عالی کاربران زیادی را به دست آورند. یکی از سخت‌ترین کارهایی که شبکه‌های اجتماعی بزرگ در ابتدا انجام می‌دهند را می‌توان جذب کاربر دانست اما شاید برخی از مسئله حفظ کردن آن‌ها غافل شوند، باید بدانید که نگه داشتن مخاطبین نیز به اندازه و یا حتی بیشتر از جذب مخاطب دارای ارزش است.

افزایش امنیت فیسبوک

اگر افرادی وارد شبکه شوند و پس از مدتی بدون هیچگونه بازدهی خروج کنند مسلما این شما هستید که متضرر خواهید شد و بنابراین باید تمامی شرایط جهت اجرای این سیاست به کار گرفته شود.

بررسی راز موفقیت شبکه‌های اجتماعی بزرگ

لازم است تا گریزی به برنامه اینستاگرام و موفقیت‌هایی که توانسته به دست بیاورد داشته باشیم، این برنامه هم اکنون موفق شده است تا بیش از 800 میلیون کاربر به دست بیاورد و جالب آنکه بیش از 500 میلیون نفر از آن‌ها به شکل روزانه فعالیت دارند. اما نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم در رابطه با برنامه Snapchat بوده که ساختار و خدماتی همچون برنامه اینستاگرام داشته و با اینکه تنها یک سال پس از آن منتشر شده اما نتوانسته این میزان از کاربر را به دست آورد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان در رابطه با پیشرفت برنامه اینستاگرام بیان کرد بروزرسانی‌های مداوم و البته با کیفیت آن است، احتمال دارد یک برنامه در هر ماه به تعداد 10 مرتبه بروزرسانی انجام دهد اما هیچگونه تغییر جذابی به همراه نداشته باشد، مسلما چنین بروزرسانی نخواهد توانست تا نتایج مطلوبی را به ارمغان بیاورد اما برنامه اینستاگرام در یک ماه موفق شده تا سه ویژگی فوق‌العاده مفید را به کاربرانش ارائه دهد. این سه ویژگی شامل ارسال فایل GIF در Story، اعلام وضعیت آنلاین بودن کاربران و همچنین امکان Recommend Post می‌باشد. کسانی که در این برنامه فعالیت دارند به خوبی می‌دانند که این موارد اضافه شده تاثیرات فراوانی را بر روی جذابیت برنامه خواهد داشت، در این زمان که همواره شاهد پیشرفت تکنولوژی و فناوری هستیم شبکه‌هایی قابلیت ماندگاری و تداوم کار دارند که قادر باشند تا تفاوت‌ها را ایجاد نمایند، اگر بخواهیم جمله‌ای زیباتر بیان کنیم باید بگوییم رمز ماندگاری ایجاد نوآوری است.

بستن قرارداد در زمینه افزایش امنیت فیسبوک

افزایش امنیت فیسبوک

همراهان مجله اینترنتی برفانک یکی از خبرهایی که به تازگی منتشر شده حکایت از آن دارد که شبکه اجتماعی فیسبوک با یکی از بهترین شرکت‌های امنیتی ایالات متحده به نام Boston قرارداد همکاری بسته است. در سال گذشته خبرهای بسیار زیادی مبنی بر شکایت‌های مطرح‌شده علیه شرکت فیسبوک توانست سر و صدای زیادی ایجاد نماید، این مسائل ممکن است بر اعتبار این شرکت صدمات جدی وارد کند. شکایت مطرح‌شده برای آن بود که بسیاری از افراد با توجه به مستندات موجود بر این باور بودند که کشور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دوره اخیر که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد نقش بسزایی داشته است، این فعالیت‌ها به صورت ایجاد کمپین‌های گسترده تبلیغاتی بوده و مارک زاکربرگ مالک فیسبوک اعلام کرده است که هیچگونه اطلاعی در این زمینه نداشته است. طرح چنین موضوعاتی مالک شرکت را بر آن داشت تا جهت افزایش امنیت فیسبوک کارهای گسترده‌ای را انجام دهد، شرکت امنیتی Boston یکی از معروف‌ترین نهادهایی است که در این راستا دارای فعالیت‌های گسترده بوده و حتی بخش‌های امنیتی درون دولت آمریکا را نیز بر عهده دارد.

حواشی اخیر فیسبوک نقش بسزایی در این قرارداد داشتند

این قرارداد را می‌توان محصول هشدارهای بسیار زیاد قانون‌گذاران آمریکا به مارک زاکربرگ دانست، افزایش امنیت فیسبوک آن هم توسط چنین شرکت قدرتمندی می‌توان در آینده برای این شبکه اجتماعی ثمرات بسیار زیادی داشته باشد، این مسئله را می‌توان نوعی فرصت‌طلبی مایک زاکربرگ نیز به حساب آورد. در صورتی که این کار با موفقیت انجام گیرد مسلما کاربران در حین کار کردن با این شبکه اجتماعی احساس آرامش بیشتری خواهند داشت، همواره امنیت در رابطه با تمامی مسائل بایستی بسیار مهم تلقی شود. البته این قرارداد سه ساله بسته شده و نکته جالب آن است که شرکت امنیتی Boston اعلام کرده که در طول این مدت تکنولوژی جدیدی را وارد عمل خواهد کرد که قطعا در افزایش امنیت فیسبوک و یا هر شبکه مجازی دیگری تا حد زیادی عملکرد مثبتی داشته باشد. تبلیغاتی که وارد شرکت فیسبوک می‌شود را می‌توان اینگونه تصور کرد که از هیچگونه پارامتر تایید هویتی عبور نکرده و همین مسئله موجب شد که این حجم از حواشی گریبان‌گیر فیسبوک و شخص مایک زاکربرگ شود، اگر بحث تایید هویت‌ها شکل می‌گرفت و شرکت‌های تبلیغاتی مجبور به ارائه مدارک لازم بودند مسلما جلوی این اتفاقات گرفته می‌شد.

بررسی پارامترهای لازم امنیتی برای شرکت‌های تبلیغاتی

افزایش امنیت فیسبوک

بد نیست بدانید که در شبکه اجتماعی فیسبوک بیش از 6 میلیون آگهی‌دهنده وجود دارند که قادر به انجام کارهای زیادی می‌باشند، اینطور که از شواهد پیداست قطعا برای ادامه فعالیت در آینده باید مدارک لازم را ارائه دهند تا بتوانند پارامترهای امنیتی را با موفقیت بگذارنند. این مسئله مسلما توجه مدیران سایر شبکه‌های اجتماعی را نیز به خود جلب کرده و لازم است تا کارهای پیشگیرانه را هر چه زودتر انجام دهند تا مسائلی این چنینی گریبانشان را نگیرد، هر چند لازم نیست که مسئله حتما سیاسی باشد تا نسبت به افزایش سطوح امنیتی از خود علاقه نشان دهند بلکه آن دسته از مدیرانی که برای کاربران و حفظ آن‌ها ارزش قائلند مسلما دست به چنین اقداماتی خواهند زد، اینطور که پیداست در آینده شبکه‌های اجتماعی زیادی را در حال عقد قرارداد در زمینه‌های امنیتی مشاهده خواهیم کرد.

منبع: https://www.barfanak.com/

Check Also

بررسی کامل مشخصات گوشی‌ ZenFone 5 و ZenFone 5Z

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و همچنین انواع لپ‌تاپ‌های قدرتمند در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.