چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

بررسی مکان‌های دیدنی و تفریحی در بانکوک تایلند

بانکوک یکی از مشهور ترین شهر های آسیای جنوبی است که پایتخت تایلند می باشد. جالب است بدانید که بانکوک دارای بیشترین میزان توریست در میان شهر های دنیا می باشد. مجله فوربز مدعی شد درامد توریستی این شهر از درامد نفتی کشورهایی مانند ایران و روسیه بیشتر است. علی رقم این که چرخش مالی بالایی در این شهر وجود دارد، هنوز قسمت های زیادی از بانکوک در فقر به سر می برند که این موضوع ناشی از فساد در رده های بالای حکومتی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت مختصر به برخی از جاذبه های گردشگری این شهر آشنا کنیم.

بانکوک

جاذبه های گردشگری بانکوک

وات آرون

همواره از تایلند به عنوان کشور معبد ها یاد می شود، یکی از مهم ترین این معبد ها وان آرون نام دارد که به معنی معبد سپیده دم می باشد. این مکان از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است که در کرانه غربی رود چائو فرایا واقع شده است. به عقیده بسیاری این ساختمان، زیباترین معبد بودایی در سراسر دنیا محسوب می شود. بیشتر تور های گردشگری، بازدید خود را از این منطقه شروع می کنند و به همین دلیل در اطراف این معبد از مغازه های کوچک سوغاتی فروشی و رستوران های سنتی  پر شده است.

گراند پالاس و وات پراکائو

یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر که به عنوان نماد بانکوک شناخته می شود، گراند پالاس و وات پراکائو می باشد. این بنا که در واقع قصری سنتی می باشد، در سال 1782 ساخته شده است. این بنا به مدت 150 سال محل حکمرانی سلسله تایکینگ بوده و بعد از آن به یک موزه تغییر کاربری داد. در داخل این قصر چندین ساختمان مهم و باشکوه وجود دارند که مهم ترین آنها معبد بودای زرین یا وات پراکائو می باشد. اگر دوست دارید وارد این مجموعه شوید باید بدانید که حتما باید لباس مخصوص به تن کنید. همچنین بازدید برای کودکان زیر 9 سال نیز ممنوع می باشد.

بانکوک

بازار چاتوچاک

اگر به گشت و گذار در خیابان های شلوغ علاقه دارید، بازار چاتوچاک می تواند به صورت کامل شما را ارضا کند. این بازار یکی از سنتی ترین بخش های بانکوک است که در آن می توانید هر چیزی پیدا کنید. زمان بازدید از این بازار باید بسیار مواظب باشید چرا که دزد ها و کلاهبردارن زیادی در آن وجود دارند. این بازار مشهور حدود 15 هزار غرفه دارد و روزانه حدود 200 هزار نفر از آن بازدید می کنند. یکی از مهم ترین بخش های این بازار، قسمت بازار سیاه است که در آن اجناس قاچاق معامله می شوند.

وات فو

یکی دیگر از معابد مشهوری که در این شهر قرار دارد، معبد وات فو می باشد که به معنی معبد بودای خوابیده می باشد. این معبد به دلیل مجسمه غول‌ پیکر بودای خوابیده‌ ای که 46 متر طول دارد‌، مشهور و معروف است. این معبد در فاصله 1 کیلومتری گراند پالاس قرار دارد و به همین دلیل شما می توانید در یک روز و در عرض چند ساعت از هر دوی این مکان های دیدنی بازدید به عمل بیاورید. یکی دیگر از ویژگی های جالب معبد وات فو این است که در آن تعداد زیادی گربه وجود دارد.

بازار شناور

یکی از عجیب ترین و منحصر به فرد ترین بازار هایی که در دنیا وجود دارد، بازار شناور می باشد. این بازار بر روی یک رودخانه واقع شده و در آن محلی ها بر روی قایق های یک نفره خود اقدام به فروش میوه ها و سبزیجات خود می کنند. با این که بازار از توریست‌ها پرشده، اما جو آنجا بسیار عالی است. کل بازدید‌، شروع شده از بانکوک تا بازار و برگشتن از آن، تقریبا نصف روز زمان می‌ برد.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.