چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

روشهای درمان اسهال در منزل با مواد گیاهی

اسهال یا بیرون روی یکی از مشکلاتی است که طی آن مدفوع بیش از حد آبکی از بدن خارج می شود و گاهی با دل درد همراه است. یکی از علل اسهال وجود عفونت و ویروس در بدن است. درمان اسهال در منزل روشهای مختلفی دارد. به عنوان مثال مصرف میوه و سبزی، کدو تنبل، سیب زمینی، آناناس و آب آناناس، مخلوط شکر و نمک و … در درمان اسهال موثر هستند. در این بخش برخی روشهای درمان گیاهی اسهال را به شما معرفی می کنیم.

درمان اسهال در منزل
درمان اسهال در منزل

راههای درمان اسهال در منزل

به گزارش سایت برفانک برای درمان اسهال از موز سفت استفاده کنید. پکتین موجود در موز یک فیبر محلول در آب است که به درمان اسهال کمک می کند.

چای بابونه برای درمان اسهال در منزل موثر است. بابونه دارای خواص ضد اسپاسم است که در جلوگیری از درد شکمی همراه با اختلالات معده مانند اسهال و همچنین کاهش التهاب روده تاثیر گذار است.

برنج سفید برای هضم راحت در طول اسهال مفید بوده و در اضافه کردن حجم مدفوع موثر است.

سوپ هویج به ویژه برای کودکان که از اسهال رنج می برند، مفید است، زیرا مواد غذایی ضروری را که در اثر اسهال از بین رفته اند، فراهم می کند.

درمان اسهال در منزل
درمان اسهال در منزل

آب و الکترولیت ها در درمان اسهال موثر هستند. وقتی دچار اسهال شده اید باید آب بدن و الکترولیت های خود را که حاوی سدیم، پتاسیم و کلرید هستند، جایگزین کنید. نوشیدنی الکترولیتی کامل را با مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری نمک و چهار قاشق چای خوری شکر به یک لیتر آب تهیه کنید. کمی آب پرتقال، آب لیمو یا جایگزین نمک برای پتاسیم اضافه کنید.

برای درمان اسهال در منزل ، می توانید از روغن سیاه دانه استفاده کنید. یک لیوان ماست ساده با یک قاشق چایخوری از روغن دانه ی سیاه ترکیب کنید. مخلوط دو بار در روز برای از بین بردن علائم اسهال استفاده کنید.

سیب تازه واقعا در تامین فیبر و تسکین درد معده مفید است. شما می توانید سیب را به راحتی هضم کنید و قندهای طبیعی، مواد مغذی و پکتین بیشتری دریافت کنید. شما می توانید هر روز 2-3 سیب برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و خلاص شدن از اسهال را بطور کوتاه استفاده کنید.

آرد به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای اسهال و سلامت خود را بهبود می بخشد. اما این ماده باید پردازش شود. یک فنجان آب با آرد اضافه کنید. آن را اغلب بشویید و کمی نمک اضافه کنید، خوب هم بزنید. آن را بلافاصله بنوشید تا علائم اسهال را کاهش دهید.

برای درمان گیاهی اسهال ، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه در یک لیوان آب گرم یا سرد بریزید. این نوشیدنی برای سیستم گوارشی و  اسهال عفونی و التهابی مفید است.

درمان اسهال
درمان اسهال در منزل

اگر مبتلا به اسهال هستید میوه و سبزی را فراموش نکنید. البته حتما آنها را درست ضد عفونی کنید. میوه ها و سبزیجات آب، فیبر و الکترولیت ها را فراهم می کند. میوه، و سبزیجات را بخارپز کنید تا هضم آنها آسانتر شود.

برای درمان اسهال در منزل 2 سیب زمینی شسته شده و پوست گرفته شده را با نمک میل کنید.

مصرف نمک و شکر در درمان اسهال تاثیر گذار است. برای اینکار کافیست یک لیوان آب را جوشانده و آن را با دمای اتاق سرد کنید. سپس ½ قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری شکر در آب به آن اضافه کرده و آنها را هم بزنید تا دانه ها حل شوند. بعد آن را میل کنید.

برای درمان اسهال یک لیوان آب نارگیل را دوبار در روز بخورید. آب نارگیل غنی از مواد معدنی یا الکترولیت ها است که مایعات بدن را دوباره پر می کند. این همچنین گردش خون را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به سرعت از اسهال بازگردید.

درمان اسهال در منزل
درمان اسهال در منزل

روشهای دیگر درمان اسهال در منزل

یک فنجان کدو تنبل را دو بار در روز و برای دو تا سه روز بخورید تا اسهال تان بهبود یابد. الیاف محلول موجود در کدو باعث تقویت مدفوع می شوند. کدو تنبل نیز دارای سطوح بالاتری از پتاسیم است و خوردن آن مایعات بدن با الکترولیت ها را دوباره پر می کند.

چای سبز دارای آنتی اکسیدان بوده و عملکرد سالم بدن را تنظیم می کنند. این ماده ناراحتی معده را برطرف می کند و در کاهش اسهال و علائم آن موثر است.

آب آلوئه ورا (حدود 2/1 فنجان 3 بار در روز) به درمان اسهال کمک می کند. آلوئه ورا پوشش سیستم گوارش را ترمیم می کند و به راحتی تجزیه می شود.

تخم شربتی و تخم کتان دارای فیبر هستند که به کاهش حجم مدفوع کمک کرده  و فرکانس اسهال را کاهش می دهند.

مقدار کمی ریشه زنجبیل و عسل به چای گیاهی اضافه کنید.

درمان اسهال در منزل
درمان اسهال در منزل

دانه های شنبلیله برای درمان اسهال در منزل مفید است. یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله همراه با یک قاشق غذاخوری ماست بخورید. یک و نیم قاشق چای خوری دانه های شنبلیله ، فلفل قرمز و دانه زیره سبز را مخلوط کنید، دو قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید.

سرکه سیب یک عامل مؤثر دربرابر باکتری هایی است که باعث اسهال می شود. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید. محلول را یک یا دو بار در روز بخورید تا اسهال کاهش یابد.

ماست مخصوصا اگر حاوی باکتری های زنده مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم باشد برای درمان خانگی اسهال مفید هستند.

آناناس شامل برملائین است که با عفونت ناشی از اسهال مبارزه می کند. محتوای ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. برای درمان اسهال یک فنجان آناناس ریز شده بخورید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره روشهای درمان اسهال تقدیم کردیم بهره کافی را برده باشید.

منبع : https://www.barfanak.com

Check Also

آیا اطلاعات کافی درباره گیاهان ضد التهابی دارید؟

بسیاری از گیاهان می‌توانند خواص ضد التهابی داشته باشند، اما با این حال شواهد کثیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.