چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

بررسی روش جدید کنترل فشار خون

پزشکان و محققان موفق شدند یک راه جدید برای کنترل فشار خون پیدا کنند که در حقیقت تقلیدی از ورزش است. همانطور که می‌دانید فشار خون بالا یکی از دغدغه‌های مهم افراد بوده و بر اساس آمارهای ارائه شده جهانی، افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اینطور که پیداست دانشمندان موفق شده‌اند با تولید یک قرص کاری کنند که گویی فرد مبتلا به فشار خون بالا ورزش کرده است، یعنی تاثیر ورزش را ایجاد نمایند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این روش جدید کنترل فشار خون بپردازیم.

کنترل فشار خون

ارائه اطلاعاتی در رابطه با روش جدید کنترل فشار خون

مصرف سدیم زیاد می‌تواند به عنوان یک عامل خطرناک برای فشار خون باشد، این کار باعث کاهش تولید کتون با نام بتا هیدروکسی بوتی استر می‌شود، کبد این مورد را زمانی تولید می‌کند که در حال متابولیز کردن اسیدهای چرب است. پزشکان بر این باورند که فعالیت کردن و کمبود انرژی بدن باعث افزایش تولید این کتون‌ها خواهد شد که می‌توانند نقش اساسی در زمینه کنترل فشار خون داشته باشند. همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی برای به کنترل درآوردن وضعیت فشار خونشان سراغ انجام فعالیت بروند و یا در صورت وجود داشتن راه‌های جایگزین، از آن‌ها استفاده کنند.

کاهش التهاب‌های مربوط به کلیه

فشار خون بالا چیزی در حدود یک سوم بزرگسالان را در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر قرار می‌دهد و اینطور که پیداست، آمار در حال افزایش بوده و حتی این مورد در جوانان نیز دیده شده است و به نوعی زنگ خطر را برای افراد به صدا درآورده است. فشار خون بالا یک وضعیت سلامتی بالقوه خطرناک بوده که می‌تواند خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد، بر اساس اطلاعات موجود، این دو مورد ذکر شده از عوامل اصلی مرگ و میر در یالات متحده آمریکا هستند. دانشمندان با آزمایش‌های زیادی که انجام داده‌اند متوجه شده‌اند که بتا هیدروکسی بوتیرات باعث کاهش التهاب شده و این مسئله می‌تواند فشار خون را به حالت تعادل باز گرداند.

پروفسور جو اظهار داشت:

با رفع مشکل کلیه می‌توان به صورت کاملا غیرمستقیم باعث کاهش فشار خون شود.

گزینه‌ای برای کسانی که نمی‌توانند ورزش کنند

کنترل فشار خون

محققان پیش از این به دنبال چگونگی تاثیر ترکیب‌ها روی سایر اندام‌ها و سیستم‌هایی نظیر قلب، مغز و عروق خونی بودند. اینطور که پیداست در آینده‌ای نزدیک قصد دارند تا مقادیر بتا هیدروکسی استر را در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند آزمایش کنند تا بتوانند به حقیقت دارو دست یابند. البته نباید فراموش کرد که دوز مصرف دارو برای کنترل فشار خون نیز یکی از مسائل مهم بوده و باید مورد بررسی قرار گیرد، با اینکار می‌توان عوارض احتمالی را تا حد زیادی کاهش داد. توجه داشته باشید که با انجام این کار و تولید داروی مورد نظر می‌توان کاری کرد که دیگر ورزش برای تمامی افراد یک مسئله الزامی نباشد، البته برای کسانی که توانایی ورزش کردن را به دلایل گوناگون از جمله کهولت سن ندارند. در هر صورت باید دید که چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد، مواردی که پزشکان در تلاش هستند تا با پشتکار آن‌ها را به سرانجام برسانند.

منبع: https://www.barfanak.com

Check Also

عوارض غذاهای سرخ شده

آیا از عوارض غذاهای سرخ شده اطلاع دارید؟

خوردن غذاهای سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.