چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

عوارض درمان های طبیعی و سنتی خطرناک نیستند

اغلب اتفاق میافتد که طی دوره درمان طبیعی، بیمار به طور ناگهانی دچار سرماخوردگی شدید یا بثورات پوستی یا کورک و غیره میگردد. چون این گونه تظاهرات نشانه پاک شدن بدن و بازیافتن سلامت است که بر اثر درمان نصیب آن گردیده است، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست.در این مطلب از مجله برفانک برایتان از عوارض درمان های طبیعی و میزان اهمیت آن می گوییم.

عوارض درمان

علت عوارض درمان های طبیعی چیست؟

بروز دانه ها یا اختلالات تنها در نتیجه به خارج رانده شدن مواد سمی و زایدی است که در عمق بدن وجود داشتند. بدین ترتیب بیمار از کلیه مواد زاید و سمی بکلی رهایی یافته سلامت خود را بازمی یابد. این اختلالات و آشفتگیها را در دنیای درمان طبیعی «بحرانهای بهبودی» مینامند زیرا بحرانهایی موقتی هستند که در موقع حصول بهبود کامل به منظور تسریع جریانهای درمانی و دفع مواد سمی از بدن پدید می آیند. بنابراین شخصی تحت معالجه هرگاه به طور ناگهانی دچار سرماخوردگی یا زکام شدید، بثورات پوستی یا کورک، اسهال و یا اختلالاتی نظیر آنها گردد باید پیدایش آنها را نویدبخش بداند زیرا نشانه مطمئنی است بر اینکه دفع مواد سمی بخوبی انجام گرفته است و بدین ترتیب جای هیچ گونه شکایتی از درمان نخواهد بود.

 

آیا عوارض درمان های طبیعی پیامد خوبی دارد؟

عوارض درمان

به طور کلی درمان بیماری در هر مورد به منظور از بین بردن مواد مضره و به کار افتادن دستگاههای مختلف بدن است و درمان های طبیعی سریعترین و مطمئن ترین راه درمان است. بنابراین هر حرکتی که عمل پاکسازی و دفع مواد مضره را تسریع کند باید موجب رضایت خاطر گردد و بروز آن نشانه بهبودی به شمار آید. بدین جهت است که «عوارض درمان های طبیعی» باید خوشایند باشد. باید متذکر شد که هر بیمار تحت درمان تنها یک « عوارض درمان » نخواهد داشت بلکه گاهی این بحران دو یا سه بار پیش خواهد آمد و تعداد دفعات آن به وضع مزاجی و ساختمان بدنی بیمار بستگی دارد و به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

اغلب هنگام درمان طبیعی تبها «بحران بهبودی» پیدا میشود و گاهی این بحران طوری است که وضع بیمار را بسیار بدتر نشان می دهد. بنابراین بهتر است در این گونه مواقع از متخصص درمان طبیعی کمک بگیرند لیکن در همین موارد نیز اگر افراد مسئول درمان بیمار، بدون مشاوره با متخصصی مربوطه و با توجه به مطالب مذکور، نگرانی به خود راه ندهند و کار را بخوبی دنبال کنند چندی نخواهد گذشت که «بحران بهبودی» به طور طبیعی خانه خواهد پذیرفت.

 

به هنگام وقوع عوارض درمان باید چه کرد؟

عوارض درمان

موضوع آن است که باید آرامش را حفظ کرد و به درمان معمولی خود ادامه داد. اغلب اوقات احتیاج به نوع اقدامی نخواهد بود جز آنکه بیمار را به حال راحت بگذارند تا بحران خودبخود رفع شود. شایسته است یادآور شویم مواردی را گزارش کرده اند که در بیمار مبتلا به تب «بحران بهبودی» ظاهر شده و مسئولان درمان او مضطرب گردیده به طبیب مراجعه کردهاند. طبیب پس از تزریق سرم و تجویز دارو اصرار کرده است که هرچه بیمار میخواهد به او بدهند و در نتیجه بیمار تلف شده است.

البته در این مواقع امساک قبلی بیمار را موجب مرگ او میدانند نه درمان دکتر را. تأسف در اینجاست که اگر در این موارد افراد مسئول درمان به کار خود ادامه میدادند بحران حاصله را بخوبی تحمل می کردند، بیمار جان به سالامت میبرد و دوران نقاهتش بزودی فرا می رسید.

Check Also

عوارض غذاهای سرخ شده

آیا از عوارض غذاهای سرخ شده اطلاع دارید؟

خوردن غذاهای سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.