چهارشنبه 18 سپتامبر 2024

مهاجرت های شغلی و نحوه همخوان شدن با محیط

اگر شما نیز با مشکل تغییر شغل و مهاجرت به دلیل انتقال شوهر و دوری از دوستان و زادگاه و مکان های خاطره دار خود مواجه شدید، برای همخوان و همساز کردن خود می توانید نکات این مطلب از مجله برفانک را مطالعه کنید.

 

دستورات مهم برای مهاجرت های شغلی و کنار آمدن با محیط جدید

 

مهاجرت

 

دستورات را مطابق امکانات و وضعیت خودتان تعبیر و تفسیر کنید چون چارچوب وضعیت برای همه یکسان است و فقط جزئیات است که باید آن را با امکانات خود تطبیق بدهیم

 

اول) هرگز توقع نداشته باشید که محیط و محل جدید کاملا شبیه محیط و محل و شهر قدیمی و قبلی باشد. همانطور که انسان ها نیز با یکدیگر اختلاف شکل دارند و ظاهر همه صددرصد مثل هم نیست

 

هر شهر و هر شغلی نیز خصوصیات و مزایای خاص خود را دارد. اگر شغل جدید شوهر به همان اندازه اهمیت ندارد که شغل قبلی او داشت هرگز مایوس و ناراحت نشوید

 

زیرا احتمال دارد که کار فعلی پایه و اساس ترقی و پیشرفت او در آینده باشد

 

دوم) هرگز اجازه ندهید فقدان عوامل و کمبود امکانات و چیزهایی که به در آن عادت داشته اید موجب دلتنگی وضعیت روحیه شما شود.

 

با نهایت شهامت و استقامت از وسایل و امکانات موجود استفاده کنید. اما اگر از لحاظ روحی ضعف نشان ندهید در کمال تعجب خواهید دید که اشیاء و لوازم قدیمی چندان مهم نبوده اند و این به شما ثابت خواهد شد.

 

داستان خانمی راجع به مهاجرت 

 

مهاجرت

 

تابستان بود. شوهرم در دانشگاه وایومینگ درس می داد. خانهٔ کرایه ای در آن زمان کمتر یافت می شد. ما مجبور شدیم که در یکی از خانه های موقتی خانوادهٔ سربازها که هیچگونه تجهیزاتی نداشت مستقر شویم.

 

باید اعتراف کنم که از آن خانه و محله و آن محیط اصلاً خوشم نیامد. ولی تصادفاً سکونت در آن منطقه از دوران های پر بها و قیمتی زندگی من شد.

 

ادارهٔ خانه بسیار سهل و ساده بود. همسایگان ما مردمی مساعدت کننده و قابل ستایش بودند. وقتی زن و شوهرهای جوان را میدیدم که هم به مدرسه می روندو هم از خانه و بچه هایشان نگهداری میکنند

 

و با نهایت خوشدلی و شادابی از آن محیط ناهنجار و غم انگیز استفاده می برند از اکراه و عدم تمایل اولیه خود خجل و سرافکنده شدم.

 

در آن تابستان ما دوستان بسیار ممتازی پیدا کردیم و به من ثابت شد که درجه و نوع زندگی در موفقیت و خوشبختی خانواده کمتر دخالت دارد. سعادت و خوشبختی اشخاص چیزی جدا از صورت ظاهر و وسیلهٔ امرار معاش آنهاست

 

سوم) قبل از آن که راجع به محل و نوع مأموریت جدید اظهارنظر کنید و تصمیم بگیرید ابتدا دست به یک آزمایش ساده و مقدماتی بزنید تا پیش داوری نکرده باشید.

 

داستان دوم راجع به مهاجرت شغلی یک خانواده

 

مهاجرت

 

خانمی از آشنایان به یک شهر کوچک صنعتی که شوهرش به آنجا منتقل شده بود رفت. این شغل متضمن ارتقاء رتبه و اضافه حقوقی بود که شوهر سالها برای دست یافتن به آن کوشیده بود.

 

خانم فقط بیست و چهار ساعت در آن شهر ماند و سپس چمدانها را بست و بازگشت. مرد که میدید اضافه حقوق کفاف مخارجش و اداره کردن دو خانه را نمیدهد اجباراً تقاضای ارجاع به شغل سابقش را کرد.

 

او ناچار شد از موقعیت و در آمد بهتر و بیشتر به این خاطر بگذرد که خانم حاضر نشد در محیط جدید وضع را آزمایش کند و ببیند آشنا شدن با مردم آنجا و با وسایل جدید چقدر ساده و مطلوب است.

Check Also

خطر کردن

خطر کردن را از کودکتان نگیرید

شما با دلسرد کردن بچه ها از خطر کردن ، از نظر روحی ارضا می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.