چرایی استفاده از اتوبوس برای سفرهای کوتاه برون شهری

سفر با اتوبوس لذت خود را دارد این وسیله جایگزین بسیار خوبی به جای ماشین برای مسافرت های برون شهری کوتاه می باشد. هزینه خرید بلیط اتوبوس بسیار پایین تر از بلیط قطار و هواپیما بوده است.سالانه مسافران زیادی به مناطق مختلف دنیا سفر می کنند، وسایل زیادی برای جابه جایی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.بسته به نوع سفر می توان از این وسایل بهره برد. برای مثال هواپیما وسیلی است که در زمان کوتاهی مسافت های بسیار دور را می توانید طی کنید و یا قطار

امروزه سفر یکی از اجتناب ناپذیرترین کارهای نسل بشر است. افزایش جمعیت و کمبود کار در یک منطقه نیروی جویای کار را به جا به جایی مجبور می­نماید. علاقه و نیاز بیشتر به تحصیلات عالی و تحصیل در دانشگاه های خاص و معتبر، دیدار با اقوام و دوستان و میل به تجربه گرایی و بازدید از مکان های جدید از جمله دلایل افزایش سفرهای داخلی و خارجی شده است.

شاید بتوان گفت، ارزان بودن سفر با اتوبوس از میان دیگر عوامل همچون تماشای طبیعت مسیر، مهم ترین دلیل انتخاب این وسیله نقلیه از میان دیگر راه های مسافرت خصوصا برای مسیرهای کوتاه است.در ادامه و در این بخش از مقالات برتر وب سایت نواندیشان جوان همراه باشید تا در مورد سفر با اتوبوس و مزایای استفاده از این وسیله اطلاعات جالبی را با شما در میان بگذاریم.

 

با افزایش تعداد مسافر نیاز به اتوبوس و وجود جاده های امن نیز بیشتر شده است و خوشبختانه در سال های اخیر توجه بهتری به این زمینه از حمل و نقل شده است. از طرفی این افزایش تقاضا منجر به ظهور شرکت های مسافربری بیشتری شده است. همین امر خود موجب شده تا شرکت ها برای جذب هر چه بیشتر مسافر خدمات بهتر و به روزتری را ارائه دهند.

هر مسافر برای بهره گیری از خدمات پایانه ها باید برای مقصد و زمان مورد نظر خود بلیط اتوبوس تهیه نماید. مراجعه حضوری به پایانه مورد نظر در زمان مسافرت و خرید بلیط از شرکت دلخواه روشی است که از ابتدای شروع کار پایانه ها مورد استفاده قرار می گرفته است. نبود صندلی خالی برای زمان مورد نظر و یا وجود تنها یک سرویس برای مقصد از عواملی است که باعث سردرگمی مسافر و به تعویق افتادن زمان مسافرت او می شوند. در نتیجه در دنیایی که زمان اهمیت بالایی پیدا نموده است، نحوه تهیه بلیط را دستخوش تغییر قرار داده است که این موضوع نیز خود موجب افزایش رضایت مسافران و بهبود ارائه خدمات به آنها از سوی شرکت های اتوبوس رانی شده است.

دریافت اطلاعات مورد نیاز و خرید بلیط اتوبوس به صورت تلفنی یکی از این تغییرات است که تا حدی به منظم نمودن روند مسافربری کمک نموده است. اما وقت گیر و حتی استرس زا بودن خرید بلیط و یا عدم پاسخگویی تلفنی به دلایل مختلف نیاز به راه بهتر و مناسب تری را نشان داد. خوشبختانه امروزه تهیه بلیط به صورت اینترنتی توانسته است مشکلات را حل نموده و هر مسافر با آگاهی کامل بلیط مورد نظر خود را خریداری کرده و با خیالی آسوده تنها کمی قبل از سفر در محل مورد نظر حاضر شود. اگرچه این راه برای استفاده برخی اقشار مناسب نیست، افرادی که نمی توانند با رایانه کار کنند و یا افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، باید اذعان نمود که این روش در بهبود حمل و نقل کمک شایانی نموده است.

 

همراه سفر پایانه ها روش دیگری است که برای بهبود بخشیدن به خرید غیر حضوری در سال 1393 ارائه شد. عدم نیاز به اینترنت یکی از مزایای استفاده از این اپلیکیشن است.

انتخاب صندلی دلخواه و برخورداری از تخفیفاتی که برخی از شرکت ها به مسافران عرضه می نمایند از جمله مزایای دیگری هستند که میی توان برای خرید بلیط اتوبوس به صورت غیر حضوری نام برد.

میهن نور، تک سفر، ترابر بی تا، همسفر، رویال سفر، لوان نور، عدل، بلیط اتوبوس ایران پیما و سیر و سفر از برخی از شرکت های مسافربری عضو خانواده بزرگ پایانه ها هستند که شما می توانید برای تهیه بلیط برای مقصد و زمان مورد نظر خود از همه آنها اطلاع یابید، آنها را با هم مقایسه نمایید و در آخر بهترین را انتخاب نمایید.

منبع: www.noandishaanjavan.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.